A campus tervezése során olyan intézmény létrehozása volt az építésztervezők célja, mely funkcióiban előremutató trendet képvisel, ily módon nemcsak a jelen igényeit szolgálja ki, hanem azoknak az elvárásoknak is megfelel, melyek várhatóan intenzíven jelen lesznek az oktatás jövőjében.
Az innovativitás szembetűnő példája a nagy előadóterem és a tőzsdetojás. Előbbi kialakítása a változó méretű csoportok praktikus kiszolgálása érdekében szabadon variálható: a terem színpadtechnikával ellátott, így az 500 fős előadóból három terem – egy kb. 300 fős, egy 120 fős és egy 80 fős – hozható létre két kör alaprajzú, emelkedő padozatú térrész elforgatásával. Ez a technika lehetővé teszi, hogy egy helyszínen egymástól szeparáltan folyhassanak nagyobb létszámú előadások. A teremrészek egybenyitásával pedig szélesebb közönség befogadására is lehetőség nyílik.
Az aulában „függő” – nyolc ponton sodronykötelekkel kifeszített – tőzsdetojás funkcionalitásában és építészetileg is különlegessége az épületnek: tér a térben. Az acélból készült, 13 méter magas, közel 88 tonnát nyomó objektum oktatótérként funkcionál, három méterrel az aulaszint fölé függesztve. Egy tablet-teremnek és egy tőzsdeteremnek ad helyet, ahol a hallgatók megfelelő műszaki és technológiai hátteret kapnak a gazdasági élet modellezéséhez.
Az épület legfőbb erényeinek egyike a logikus, könnyen kiismerhető, jól átlátható alaprajzi elrendezés. Két alapegységre tagolható az épület. Az északi oldalon helyezkednek el az oktatási termek, a déli oldalon a tanszékeket működtető irodák találhatók, középen pedig a tágas aula, benne a tőzsdetojással. A tervezési koncepcióból adódóan komfortosan használható térrendszer jött létre, ami a használók kiegyensúlyozottságát is elősegíti.
Az épület innovativitása annak környezettudatosságában is tetten érhető; számos megújuló energiaforrást felhasználó rendszer került megvalósításra. A fűtési-hűtési igényt víz-víz üzemű hőszivattyúk elégítik ki, a hőveszteséget felületfolytonos, vezérelhető hőszigetelő-árnyékoló lamellarendszer csökkenti, míg a szellőzést hővisszanyerő-rendszer alkalmazása támogatja. Az épület energiaellátását a tetőn elhelyezett napelemek fenntartható módon egészítik ki. A csapadékvíz gyűjtésére alkalmas záportározók is helyet kapnak a campuson, ily módon az öntözési igény egy része ennek felhasználásával biztosított.
A Kecskemét Campus Oktatási Épülete innovativitása eredményeként megfelel az oktatás 21. században támasztott elvárásainak, ily módon ideális helyszíne a jelen diákjai fejlődésének, kibontakozásának.