Európai léptékben is jelentős és kiemelkedő nemzetközi pályázatot írtak ki 2021 végén a Nyugati pályaudvar és környéke átfogó megújítására és rehabilitációjára, melyhez a BH a John McAslan + Partners társaként csatlakozott. A közös alkotómunkában rengeteg iroda és szakmai tanácsadó vett részt: tájépítészek, városépítészek, közlekedési, vasúti, tartószerkezeti, fenntarthatósági, műemléki és üzleti szakértők. Ennek a multidiszciplináris tudásnak a koncepcióba formálása izgalmas kihívás volt az építésziroda számára.
A kiírás egyértelmű célokat tűzött ki: városi központ létrehozása, közlekedésfejlesztés, saját identitású új városrész létrehozása, multimodalitás erősítése és a terület revitalizálása. Tervünk ezeken felül központba helyezte az eredeti pályaudvar innovatív szellemiségének továbbvitelét, annak kulturális örökségét, a gyalogos átjárhatóságot, a természetes fény használatát és a zöld rekreációt. A város számára olyan inkluzív teret kívántunk létrehozni, amely közösségi „nappaliként” értelmezi újra az Eiffel csarnokot, és vonzó városrészt teremt a használaton kívüli vasúti sínek helyén.
Pályázatunk egy átfogó tájépítészeti koncepcióval fogta össze az új, közlekedés- és vasútközpontú identitással rendelkező városrész és a pályaudvar kapcsolatát, mely újjáépíti és erősíti a vágányok által elválasztott városrészek hiányzó szövetét és összefonja őket a jelképes szalagmotívumok alatt létrejövő új pályaudvar épületével.
Ezzel a város zöldhálózatába illeszkedő, azt bővítő új hálózati elemként a közlekedés fejlesztésével létrejövő multimodális csomópont új szintre tudja emelni a környék és a tágabb értelemben vett város életszínvonalát, innovatív szerkezeti és fenntarthatósági megoldásaival mintaként szolgálhat az infrastruktúrafejlesztés további elemeihez, más megállók és csomópontok építészeti és társadalmi arculatához.